טיפול CBT
.

טיפול C.B.T לנוער עם הפרעת קשב, ואתגרים חברתיים רגשיים

אם בנך מתמודד עם: 

אתגרי למידה. 

קושי ליצור קשרים חברתיים, לשמר ולהרחיב קיימים.

 

קושי בוויסות, עצבים, תסכולים.

גם אם ניסתם את כל סוגי הטיפולים מרגישים יאוש ואין לכם מושג מה לעשות

גיא קופיט מטפל CBT 

בעל תואר בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד, ניסיון של מעל ל-10 שנים עם בני נוער במסגרות חינוכיות, עמותות ובעבודה פרטנית.  

תהליך הטיפול

התהליך מתקיים ברעננה, פעם בשבוע מפגש עם הילדים ואחת לחודש הדרכת הורים.

במהלך המפגשים אני משתמש בכלים מעולם ה-CBT לוויסות רגשי, בשילוב מיומנויות לימודיות וחברתיות, 

יחד נזהה את האתגרים של ילדך, ונחזק את הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות שלו.

 

כדי שילדך יחווה חוויה אפקטיבית ומוצלחת, התאמת התהליך עבורו היא צעד חשוב כדי להבטיח תוצאות רצויות.

למי התהליך מתאים?

לבנים ובנות בכיתות

לשיפור וחיזוק היכולות החברתיות, הלימודיות והרגשיות שלהם.  

השאירי פרטים ואחזור אליך בהקדם.

הורים רבים מתמודדים היום עם תסכול סביב אתגרי למידה, וקשיים חברתיים רגשיים.

הילדים היום בחוסר מוטיבציה ללמוד, חווים קשיים בהבנת הנקרא, חוסר ריכוז בכיתה ולחצים במבחנים.

חלקם גם בתחושת תסכול וכישלון שחוסמת אותם ללמידה חדשה. הם לא משתפים פעולה

ואפילו לא מצליחים לאסוף את עצמם ללמידה בבית, ובמקום זה הם שקועים במסכים.

מה מקבלים בתהליך?

נלמד איך ללמוד, כלים שיהפכו את הלמידה לקלה ופשוטה יותר. 
מיומנויות חברתיות, איך ליצור קשרים, ולחזק קיימים. 
כלים מעשיים לוויסות רגשי, והתמודדות מיטיבה עם לחץ, עצבים, תסכול.
הדרכת הורים להמשך התהליך ושימורו בבית לאורך זמן.
מה אומרים?

אלכס
"השתנה בי האמונה בעצמי, נהיה לי יותר מוטיבציה, התחלתי ליזום בין החברים ולהוציא אותם לאימונים"

 

דניאלה
"הבן שלי, בן 13 וחצי היה ללא מוטיבציה ללכת לבית ספר, הוא הרגיש שאף אחד לא אוהב אותו שם. היום הוא יודע איך לתקשר עם הילדים, ועלתה לו גם המוטיבציה ללמידה"

איתי 
"למדתי שאסור לי לוותר לעצמי, בדברים הכי קלים ובדברים הכי קשים" 

 

יעל ארד
"הסיפור של גיא מייצג כל כך הרבה בני נוער והוא נותן כלים לצעירים ולמבוגרים כאחד"

 

אסף
"בגלל שסיפרתי את הדברים שקרו לי בבית ספר אז זה יותר פתח אותי"

עינת
"מילדה מוחרמת היא מוקפת היום חברות והמרכז שמחבר בין חברות"

שלושת הגורמים המרכזיים לאתגרים
חברתיים בקרב נערים 

1. לא מלמדים מיומנויות חברתיות. 

לא שמים דגש על לימוד מיומנות חברתית, מתי לדבר, מתי להקשיב, איך לפתח שיחה, מהי שפת גוף.

ילד שלא לומד באופן טבעי, נשאר מאחור וצובר תסכול. 

דמיינו לעצמכם שאתם בסביבת העבודה שלכם ואתם לא מצליחה להשתלב בשיחה שגרתית, איך הייתם מרגישים? 

2. לא מלמדים את הילדים איך ללמוד אלה רק מה ללמוד. 

מרגע שהילדים עולים לכיתה א' מעמיסים עליהם חומר לימוד שמשנה לשנה רק נעשה יותר קשה ומעמידים אותם תחת לחץ, לעמידה בזמנים, אבל אף אחד לא מלמד אותם איך לנהל את הזמן, לחזק את יכולות הקשב והריכוז, אלה רק דוחפים מידע והתוצעה תסכול וחוסר מוטיבציה ללמוד. 

סמיינו לעצמם סיטואציה שבה דוחפים לכם אוכל לפה למרות שאתה באמצע הביס, התגובה האוטומטית שלכם תהיה ללסגור את הפה כי לא תוכלו להכיל עוד.   

3. לא מלמדים מיומנויות רגשית, וחיזוק ניתן רק על תוצאות חיוביות.

לא מלמדים את הילדים מה זה וויסות, איך לווסת את עצמם, ילד עצבני אומרים לו תירגע, אבל זה רק מעצבן יותר כי לא מסבירים לו איך, לאומתו נער שמתנהג יפה, משתתף בשיעור ומסתדר חברתית מקבל תשבחות. לעומת זאת, מי שמפריע או לא משתתף מקבל הערות, ואם הוא לא מסתדר חברתית, הוא עלול לקבל התעלמות או הערות, במיוחד אם הוא שקט וקל לפספס אותו.

האם אפשר לצפות מילד ללמוד ללכת, לדבר או לרכב על אופניים כשמחלישים אותו?

כולנו יודעים שהצלחה בחיים דורשת גם כישלונות ולמידה מטעויות, אך בבתי הספר, החיזוקים ניתנים בעיקר לילדים שמראים הצלחות ועושים כמה שפחות טעויות.

איזה הרגלים ואמונות זה בונה לילד שלך?

אם זאת נקודת הפתיחה שלו אז מה יהיה בהמשך החיים אחרי בית הספר?

מיומנויות לימודיות וחברתיות צריך בצבא, בטיולים, בעבודה, בזוגיות. 

ולכן חשוב לשים דגש כבר מהגילאים הצעירים.

 

איך אפשר ליצור שינוי?

פיתוח, יצירה ועידוד

שינוי חברתי בקרב בני נוער מתחיל בפיתוח מיומנויות תקשורת בריאה, יצירת מרחב בטוח להבעת דעות, והגברת מודעות חברתית.

באמצעות כלים כמו הקשבה פעילה, אמפתיה ושיתוף פעולה, ילדכם יתחבר באופן מיטיב יותר לסביבה החברתית שלו.

שינוי מתרחש כשהוא חווה שייכות, לומד לעבוד בצוות ולפתור קונפליקטים בצורה בונה – בדיוק כפי שאנו מתרגלים צעד אחר צעד.

חיזוק, תמיכה ואתגרים

חיזוק הביטחון העצמי אצל נוער מתרחש דרך סביבה שמאפשרת להם לבטא את עצמם, להתמודד עם אתגרים ולחוות הצלחות.

כשהילד שלכם יאמין ביכולותיו ויבין את ערכו, הוא יוכל לפתח ביטחון עצמי ולצמוח בתחומים רבים.

לכן, חשוב להקנות לו את הכלים הללו כבר בגיל הנעורים.

קצת עלי

גיא קופיט, מטפל בשיטת CBT (טיפול קוגניטיבי-התנהגותי) בעל תואר בחינוך עם התמחות בחינוך מיוחד ובעל ניסיון רב בהעצמת ילדים ונוער.

בתחילת כיתה א' עברתי פגיעה בראש, וכתוצאה מכך התפתחה אפילפסיה, הפרעת קשב, ודיסלקציה. והציונים שלי הפכו לאפס בכל מקצוע אפשרי. הרגשתי "דפוק",לא שייך ופתאום התקשורת עם ילדים הפכה למאתגרת מאוד.

בחטיבת הביניים העבירו אותי לחינוך מיוחד בכיתה קטנה, וזה רק חיזק את התחושה שאני לא שווה. סבלתי מחרמות ואלימות קשה מנערים אחרים, עד שבגיל 14 עברתי סדנת העצמה ששינתה את חיי.

באותה סדנה, עבדו איתי על איך אני רואה את עצמי, ופתאום, לראשונה מזה שנים, הרגשתי שאני שווה משהו בזכות עצמי. זה היה הרגע שבו החלטתי לקחת אחריות על חיי. עברתי בית ספר, זכיתי במחנכת שהאמינה בי, בחרתי לעשות בגרות, ולימדתי את עצמי מיומנויות חברתיות ולימודיות ממקורות שונים.

החוויה הזו הפכה אותי למה שאני היום – אדם שמבין את הקשיים שהילדים עוברים, ומי שמאמין שכל ילד יכול למצוא את מקומו ולבנות ביטחון עצמי. בזכות המסע האישי שלי, אני כאן היום כדי לעזור לילדים אחרים לגלות את החוזקות שלהם, להתמודד עם אתגרים חברתיים, ולפתח את הביטחון העצמי שיאפשר להם לפרוח. אני יודע שאין ילד שלא רוצה להצליח – לפעמים הם פשוט צריכים שמישהו יראה אותם וילמד אותם איך.

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.